Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Čl. I Úvodní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást smluvního vztahu mezi objednatelem a fyzickou osobou Štěpán Braňka, reprezentující webové stránky www.edumasters.cz, se sídlem Mikulova 1571, 149 00 Praha 4, IČ: 76230481 (dále jen „dodavatel“), není-li mezi zhotovitelem a objednatelem dohodnuto něco jiného.

2. Všeobecné obchodní podmínky (dále též VOP) tvoří nedílnou součást smlouvy

uzavřené mezi objednatelem a příslušným dodavatelem.

3. Smlouva mezi objednatelem a dodavatelem vzniká na základě písemné objednávky

(závazné přihlášky) objednatele. Za písemnou formu se považuje elektronická pošta a

elektronický objednávkový formulář dodavatele (dále jen objednávka) dostupný

prostřednictvím webových stránek www.edumasters.cz

4. Dodavatel má povinnost do dvou pracovních dnů ode dne obdržení objednávky

písemně potvrdit objednateli její přijetí. Pokud tak neučiní, není objednávka

považována za přijatou. Za potvrzení objednávky se považuje i odeslání

potvrzovacího e-mailu na uvedenou adresu objednatele.

5. Ujednané podmínky smluvního vztahu lze měnit nebo zrušit pouze výslovným

ujednáním obou smluvních stran a na základě podmínek uvedených v těchto

Všeobecných obchodních podmínkách.


Čl. II Předmět plnění

1. Předmětem plnění je kurz pro veřejnost vypsaném dodavatelem pro příslušné období na základě objednávky (dále jen výuka).

2. Pro jiné formy spolupráce než otevřené kurzy budou přesné podmínky blíže specifikovány individuální smlouvou. 


Čl. III Všeobecná ujednání

1. Dodavatel se zavazuje ke splnění uveřejněných podmínek výuky především co do

termínu, rozsahu výuky, ceny, kvality plnění a lektorského zajištění. Podmínky výuky

jsou zveřejněny na internetové adrese www.edumasters.cz. Další povinnosti dodavatele jsou specifikovány v dalších bodech těchto podmínek.

2. Objednatel je povinen převzít objednanou výuku a řádně a včas za ni zaplatit.


Čl. IV Termín a realizace výuky

1. Termíny kurzů budou zveřejněny na internetových stránkách www.edumasters.cz, na které se objednatel přihlásí s ohledem na kapacitu kurzu.

2. Dodavatel si vyhrazuje právo změnit termín kurzu v případě, že je to z technických důvodů nutné.

3. Pro případ, že výuku nebude možno ze závažných důvodů zajistit, je dodavatel

oprávněn zvolit náhradní způsob zajištění výuky. Objednatel bude na tuto skutečnost

předem upozorněn.

4. Dodavatel si vyhrazuje právo zrušit kurz z důvodu nenaplnění minimální kapacity

kurzu (minimální počet jsou 4 studenti). Dodavatel je povinen o tomto faktu informovat

objednatele nejpozději 3 pracovní dny před zahájením kurzu. Dodavatel je povinen

nabídnout objednateli náhradní řešení (možnost navštívit jiný termín kurzu, nebo vrácení kurzovného). Kurzovné je v tomto případě vratné v plné výši.



Čl. V Kurzovné

1. Cena za příslušný jazykový kurz (dále jen kurzovné), je určena dle ceníku jazykových

kurzů dodavatele zveřejněného na internetové adrese www.edumasters.cz a je uvedena v objednávce objednatele (dle konkrétní specifikace

kurzu).

2. Kurzovné zahrnuje na míru připravené aktivity se zkušenými lektory, veškeré materiály (včetně materiálů dostupných před a po samotném dni), občerstvení (kromě oběda), nealko servis včetně teplých nápojů.

3. Kurzovné je vždy uvedeno včetně příslušné sazby DPH.


Čl. VI Platební podmínky

1. Před zahájením kurzu je objednatel povinen zaplatit dodavateli kurzovné v plné výši, a to nejpozději do 5 pracovních dnů od přijetí potvrzovacího emailu.

2. Kurzovné je možné uhradit následujícími způsoby: převodem na účet

a. Na žádost objednatele vystaví dodavatel na kurzovné v příslušné výši (podle

druhu kurzu) fakturu.

3. Neuhradí-li kterákoliv smluvní strana druhé smluvní straně jakoukoliv platbu řádně a

včas, je povinna zaplatit druhé smluvní straně úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné

částky za každý, byť započatý, den prodlení. Při opožděné platbě je úhrada nejdříve

započítána na úroky z prodlení a zbývající část na dluh samotný (jistinu). Dojde-li ze

strany kterékoliv smluvní strany k prodlení s platbou přesahující 30 dní, je druhá

smluvní strana oprávněna straně, která je v prodlení, účtovat jednorázovou smluvní

pokutu ve výši 500 Kč.


Čl. VII Kvalita výuky a lektorské zajištění výuky

1. Dodavatel se zavazuje zajistit pro výuku kurzu českého nebo zahraničního lektora dle

konkrétní specifikace daného kurzu. Dodavatel si vyhrazuje právo na změnu lektora.

2. Dodavatel se zavazuje, že výuka bude probíhat v určených dnech a časech.

3. Dodavatel se zavazuje obstarat pro výuku kvalitní lektory, kteří mají potřebné vzdělání

a praxi.

4. Minimální počet osob v kurzu jsou 4, neurčí-li dodavatel jinak. V případě, že si

příslušný kurz neobjednají a řádně neuhradí kurzovné nejméně 4 objednatelé, nebude

v souladu s čl. IV odst. 6 VOP realizován.


Čl. VIII Reklamace

1. Pokud je objednatel nespokojen s kvalitou výuky, je povinen dodavatele o této skutečnosti

informovat písemně, např. emailem.

2. Reklamaci kurzu lze uplatnit nejpozději do pěti pracovních dnů od dne konání kurzul.

3. Dodavatel obdržení reklamace potvrdí nejpozději do 5 pracovních dnů.

4. Dodavatel si vyhrazuje právo přezkoumat důvody reklamace a v případě, že ji shledá za

oprávněnou, navrhnout objednateli řešení, např. v podobě umožnění náhrady kurzu,

případně vrácení kurzovného objednateli – volba takového řešení je vždy na dodavateli.

5. Dodavatel, respektive jím pověřený pracovník, se zavazuje rozhodnout o reklamaci ihned,

je-li to možné, nebo do 5 pracovních dnů. Ve složitých případech, kdy je třeba prověřit

důvody reklamace např. formou distribuce dotazníků spokojenosti ostatním účastníkům

kurzu, provedení hospitace v kurzu, konzultace s daným lektorem apod., rozhodne

dodavatel nejpozději do 4 týdnů od dne doručení reklamace.

6. Jako relevantní důvod reklamace nebudou uznány překážky vzniklé na straně

objednatele. Jedná se tak především o změnu časových možností, ztrátu důvodu k

navštěvování kurzu s ohledem na změnu okolností, za nichž se objednatel přihlásil.

7. Jako relevantní důvod reklamace nebude rovněž uznáno zrušení hodiny ze strany

dodavatele. Dodavatel se však zavazuje zajistit náhradní termín výuky či adekvátně

prodloužit trvání kurzu.

8. Dodavatel neodpovídá za nesplnění povinností vyplývajících ze smlouvy, k nimž došlo

následkem vyšší moci.

Objednatel si je svých povinností vyplývajících pro něj z tohoto odstavce VOP vědom,

souhlasí s nimi a zavazuje se je dodržovat.

9. Objednateli nevzniká nárok na vrácení kurzovného při překážkách vzniklých z jeho

strany, které mu zabraňují v řádné docházce (změna časových možností objednatele

či dalších okolností, za nichž se přihlásil do kurzu). Dodavateli v tomto případě

nezaniká nárok na doplatek kurzovného v plné výši.

10. V případě elektronického přihlášení do kurzu má objednatel, je-li spotřebitelem, právo

odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 7 dnů. Tato lhůta začíná běžet

ode dne následujícího po dni, kdy byla daná smlouva uzavřena (tj. ode dne

následujícího po dni, kdy objednatel odeslal svou objednávku dodavateli a dodavatel

mu přijetí této objednávky potvrdil) a k dodržení této lhůty postačuje, bylo-li

odstoupení od smlouvy před uplynutím této lhůty dodavateli odesláno. Odstoupí-li objednatel v souladu s výše uvedenými podmínkami od smlouvy, navrátí mu dodavatel bez zbytečného

odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy dodavatel obdržel odstoupení od

smlouvy, veškeré platby, jež od objednatele v souvislosti s touto smlouvou obdržel, a

to stejným způsobem jako tyto platby obdržel, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.

11. V případě, že před uplynutím 7-denní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu

odst. 3 tohoto ustanovení bylo již s poskytnutím služeb započato, stalo se tak na

základě výslovné žádosti (tj. na základě příslušné objednávky) objednatele a

objednatel je v takovém případě povinen uhradit dodavateli poměrnou část ceny

kurzovného odpovídající ceně služeb již objednateli poskytnutých.

12. V případě, že před uplynutím 7-denní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu

odst. 3 tohoto ustanovení byly již objednateli objednané služby v celém rozsahu

poskytnuty, stalo se tak na základě výslovné žádosti (tj. na základě příslušné

objednávky) objednatele a objednatel v takovém případě nemá právo odstoupit od

dané smlouvy dle odst. 3 tohoto ustanovení.

13. Po uplynutí výše uvedené 7-denní lhůty je objednávka považována za závaznou a

vztahují se na ni stejné podmínky, jako by došlo k uzavření závazné přihlášky v

jakékoliv provozovně dodavatele.

14. Žádost o změnu objednávky jakož i odstoupení od smlouvy musí objednatel odeslat

objednateli vždy písemně, tj. e- mailem. Žádost o změnu objednávky je považována za přijatou, pokud dodavatel písemně potvrdil její obdržení. Dodavatel se zavazuje přijetí potvrdit nejpozději do 48 hodin od obdržení.


Čl. X Porušení smlouvy, změna smlouvy, odstoupení od smlouvy

1. V případě odstoupení objednatele od smlouvy (storno) před zahájením daného kurzu,

tj. po podpisu závazné objednávky (přihlášky) avšak před faktickým zahájením kurzu

(výuky), se objednatel dodavateli zavazuje zaplatit kurzovné ve výši 50 %, zbývajících

50% kurzovného není povinen platit. Odstoupením objednatele od smlouvy (storno)

po zahájení kurzu, vzniká dodavateli nárok na úhradu doplatku kurzovného, tj. na zbývajících 50 % kurzovného a objednatel se tak v tomto případě zavazuje dodavateli zaplatit kurzovné v plné výši.

2. Objednatel nemá nárok na vrácení kurzovného při překážkách vzniklých z jeho

strany, které mu zabraňují v řádné docházce (změna časových možností objednatele

či dalších okolností, za nichž se přihlásil do kurzu). Dodavateli v tomto případě

nezaniká nárok na doplatek kurzovného v plné výši.

3. V případě elektronického přihlášení do kurzu má objednatel, je-li spotřebitelem, právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 7 dnů. Tato lhůta začíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla daná smlouva uzavřena (tj. ode dne následujícího po dni, kdy objednatel odeslal svou objednávku dodavateli a dodavatel mu přijetí této objednávky potvrdil) a k dodržení této lhůty postačuje, bylo-li odstoupení od smlouvy před uplynutím této

lhůty dodavateli odesláno. Odstoupí-li objednatel v souladu s výše uvedenými podmínkami odsmlouvy, navrátí mu dodavatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode

dne, kdy dodavatel obdržel odstoupení od smlouvy, veškeré platby, jež od

objednatele v souvislosti s touto smlouvou obdržel, a to stejným způsobem jako tyto

platby obdržel, nedohodnou-li se smluvní strany j jinak.

4. V případě, že před uplynutím 7-denní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu

odst. 4 tohoto ustanovení bylo již s poskytnutím služeb započato, stalo se tak na

základě výslovné žádosti (tj. na základě příslušné objednávky) objednatele a

objednatel je v takovém případě povinen uhradit dodavateli poměrnou část ceny

kurzovného odpovídající ceně služeb již objednateli poskytnutých.

5. V případě, že před uplynutím 7-denní lhůty pro odstoupení od smlouvy ve smyslu

odst. 4 tohoto ustanovení byly již objednateli objednané služby v celém rozsahu

poskytnuty, stalo se tak na základě výslovné žádosti (tj. na základě příslušné

objednávky) objednatele a objednatel v takovém případě nemá právo odstoupit od

dané smlouvy dle odst. 4 tohoto ustanovení.

6. Po uplynutí výše uvedené 7-denní lhůty právo odstoupit od smlouvy zaniká

7. Žádost o změnu smlouvy jakož i odstoupení od smlouvy musí objednatel odeslat

dodavateli vždy písemně, tj. e-mailem. Žádost o změnu smlouvy je považována za přijatou doručením dodavateli, ovšem dodavatel se zavazuje přijetí žádosti potvrdit nejpozději do 48

hodin od obdržení. Odstoupení od smlouvy je účinné doručením dodavateli.

8. Dodavatel si vyhrazuje právo odmítnout či dodatečně vyloučit z kurzu objednatele, jež

porušuje základní zásady občanského soužití či objednatele, u něhož vyjde najevo,

že není objektivně schopen zvládat výuku. V případě dodatečného vyloučení má

objednatel nárok na vrácení 50 % kurzovného.


Čl. XI Osobní údaje objednatele

1. Objednatel dává odesláním nebo podpisem objednávky dodavateli k dispozici své

osobní údaje: jméno, příjmení, adresu bydliště/sídla, e-mailovou

adresu a telefonní číslo a u podnikajících fyzických osob IČO. Objednatel podpisem

nebo odesláním objednávky stvrzuje, že jím poskytnuté osobní údaje jsou přesné a

pravdivé. Dojde-li následně ke změně osobních údajů, je objednatel povinen o této

změně dodavatele vyrozumět, a to nejpozději do 7 dní.

2. V případě, že objednatel nebude zároveň účastníkem výuky a objednal výuku pro

třetí osobu nebo v případě, že objednávku podepíše nebo odešle zákonný zástupce

účastníka výuky, který je mladší 18 let, prohlašuje zákonný zástupce nebo objednatel,

který objednal výuku pro třetí osobu, že má právo použít osobní údaje účastníka

výuky a poskytnout je dodavateli a že poskytnuté osobní údaje jsou pravdivé. V

případě, že toto prohlášení se ukáže jako nepravdivé, má dodavatel právo požadovat

po osobě, která objednávku podepsala či odeslala, náhradu škody.

3. Dodavatel je v tomto smluvním vztahu správcem osobních údajů a zavazuje se

nakládat s osobními údaji objednatele v souladu s platnou legislativou, zejména

zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění (dále jen

„ZOOÚ“) a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně

fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a volném pohybu těchto

údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“).

4. V souladu s § 5 odst. 2 zákona ZOOÚ a s čl. 6 odst. 1 GDPR dává objednatel souhlas dodavateli se zpracováním osobních údajů v prvním odstavci tohoto článku, a to za účelem uzavření a plnění smlouvy. Odmítnutí poskytnutí osobních

údajů bude mít za následek neuzavření smlouvy. Dále má dodavatel právo

zpracovávat osobní údaje poskytnuté v souvislosti s plněním smlouvy z titulu

oprávněného zájmu, a to pro účely přímého marketingu, tedy zasílání obchodních

sdělení dodavatele.

5. Objednatel bere na vědomí, že ke zpracování jeho osobních údajů dle předchozího

odstavce není třeba souhlas objednatele.

6. Dodavatel potvrzuje, že si je vědom toho, že v souladu s platnou legislativou má

objednatel:

a. právo na přístup k osobním údajům spočívající v právu získat od správce

potvrzení, zda zpracovává osobní údaje, které se ho týkají, a informaci o

účelu zpracování, kategorii osobních údajů, době zpracování a další

informace dle čl. 15 GDPR,

b. právo na opravu nepřesných osobních údajů dle čl. 16 GDPR,

c. právo na výmaz osobních údajů, pokud pominul účel, pro nějž byly

shromážděny, nebo pokud objednatel odvolal souhlas ke zpracování osobních

údajů nebo osobní údaje byly shromážděny protiprávně a z dalších důvodů

uvedených v čl. 17 GDPR,

d. právo na omezení zpracování spočívající v tom, že objednatel popírá přesnost

osobních údajů nebo vznesl námitku proti zpracování a v dalších případech

uvedených v čl. 18 GDPR,

e. právo na přenositelnost údajů spočívající v tom, že objednatel má právo získat

osobní údaje, jež poskytl dodavateli jako správci, ve strukturovaném, běžně

používaném a strojově čitelném formátu a v právu předat tyto údaje jinému

správci za podmínek uvedených v čl. 20 GDPR,

f. právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle čl. 21 GDPR a

g. právo podat stížnost u Úřadu na ochranu osobních údajů.

7. Objednatel prohlašuje, že je dostatečně poučen o svých právech ve věci ochrany

osobních údajů.

8. Objednatel bere na vědomí, že zpracováním osobních údajů objednatele může

dodavatel pověřit třetí osobu jakožto zpracovatele.

9. Dodavatel se zavazuje přijmout opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo

nahodilému přístupu k osobním údajům objednatele, k jejich změně, zničení či ztrátě,

neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k

jinému zneužití osobních údajů a toto se zavazuje zajistit i u každého zpracovatele

osobních údajů, kterého zpracováním pověří.

10. Dodavatel zajistí v rozsahu stanoveném obecně závaznými právními předpisy

informovanost svých zaměstnanců a dalších osob pracujících s osobními údaji

objednatele o tom, že tyto údaje je třeba uchovávat a chránit dle ZOOÚ a GDPR a

neposkytovat je třetím osobám.

11. Dodavatel prohlašuje, že systém, kde budou uchovávány osobní údaje, je umístěn na

území Evropské unie, a nebo je pod ochranou EU – U.S. Privacy Shield Framework a

je v souladu s GDPR.

12. Ke zpracování osobních údajů objednatele bude docházet po dobu trvání smlouvy

uzavřené na základě objednávky. Dodavatel se zavazuje zpracované osobní údaje

vymazat bez zbytečného odkladu po skončení smlouvy, nejdéle však do 1 měsíce, s

výjimkou oprávnění dodavatele dle § 20 odst. 2 ZOOÚ a čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR.


Čl. XII Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu

1. V případě, že dojde mezi dodavatelem a objednatelem, který je spotřebitelem, ke

vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování jazykové výuky uzavřené na

základě objednávky objednatele, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může

objednatel-spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému

subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení

ADR Štěpánská 15

120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz

Web: adr.coi.cz

Objednatel-spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je

zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


Čl. XIII. Závěrečná ustanovení

1. Pokud tyto VOP ani ujednání smluvních stran nestanoví jinak, řídí se právními vztahy

mezi smluvními stranami příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský

zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

2. Tyto obchodní podmínky jsou vydané podle občanského zákoníku a jsou platné a

účinné ode dne 19. 12. 2024.