OTEVŘENÉ KURZY

Všechny kurzy jsou akreditované MŠMT ČR pro DVPP.

Projektová výuka

Rádi byste začali s projektovou výukou, ale nejste si jisti, jak na to? V Edumasters vnímáme projekty jako klíčovou stránku výuky, která sice nemůže úplně nahradit výuku frontální, má však nezastupitelné místo. 

Projektová výuka studenty připravuje na budoucí zaměstnání, praktické životní dovednosti a posiluje třídní kolektiv. Jsme přesvědčeni, že mít skvěle sehranou třídu je základní předpoklad pro efektivní učení.

 

Čemu se budeme věnovat: 

  • Ukážeme si větší množství konkrétních projektů, které lze druhý den zapojit do výuky
  • Kritéria zadávání a hodnocení projektů
  • Očekávatelné výstupy
  • Mimoškolní a celoškolní projekty

 

Kurz je vhodný pro učitele SŠ, gymnázií a 2. stupně ZŠ nebo podobné.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

14. března. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Štěpán Braňka
2.750 

Bez frontální výuky to nejde… Ale jak ji oživit?

V Edumasters vycházíme z praxe, a proto víme, že bez frontální výuky a smysluplného paměťového učení se efektivní edukační proces neobejde. Jak ale udělat frontální výuku zajímavou? Jak zjistit, zda je naše frontální výuka efektivní? 

V tomto kurzu vám představíme metody, které lze uplatnit hned druhý den ve výuce. Budeme se zabývat prvky rétoriky, prozkoumáme koncept klíčové otázky a jak otázky ve výuce vhodně formulovat a kdy je zařazovat. 

Kurz se zaměřuje na:

  • Práci s hlasem a neverbální komunikaci
  • Ověřování, že náš projev je chápán a žáci se neztrácí
  • Práci s vizuálními prvky (prezentace, tabule, pracovní listy)
  • Možnosti vedení poznámek ze strany žáků
  • Klíčové otázky a jejich pokládání

 

Kurz je vhodný pro všechny učitele.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

17. března. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Tomáš Ficza
2.750 

Jak elegantně zvládnout konfliktní situace se žáky a studenty

Všimli jste si, že jeden žák může rozhodit výuku a kolektiv v celé třídě? Jak nezůstat v úzkých a mít třídu pod kontrolou? Jak se ctí zvládnout vypjaté situace? Jak vyjít s různými typy žáků a studentů? S tím přicházejí učitelé do kurzu nejčastěji a možná si kladete podobné otázky. 

Díky kurzu dokážete identifikovat motivace a impulsy, které způsobují konflikty, scény a dusno v komunikaci se žáky či studenty. A díky praktickým tipům je začnete využívat ve prospěch žáka i celé třídy. Kromě toho získáte jak konkrétní návrhy a výklad lektora, tak užitečné zpětné vazby i od ostatních účastníků.

Kurz se zaměřuje na:

  • budování zdravé autority a respektu
  • emoční inteligenci a práci s emocemi ve výuce
  • aplikaci pozitivních povahových profilů
  • rozbor a přípravu klasických i méně běžných situací účastníků samotných

Kurz je maximálně praktický a odnesete si z něj konkrétní tipy a taktiky, které můžete uplatnit hned další den ve třídě.

 

Kurz je vhodný pro všechny učitele.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

21. března. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Petr Vojtíšek
2.750 

Zpětná vazba jako základ efektivní výuky – formativní hodnocení a responzivní výuka

Jak podávat žákům zpětnou vazbu, aby měla okamžitý dopad na jejich vzdělávání? Jaké prvky formativního hodnocení jsou aplikovatelné do českého školství? Jak budovat v žácích schopnost sebehodnocení a vzájemného hodnocení?

Kurz se bude detailně zabývat formativní zpětnou vazbu, čili tou, která se vztahuje k průběhu učení, nikoliv k výsledkům učení. Budeme společně zkoumat zásady zpětné vazby, jak dostávat od žáků častou zpětnou vazbu i jak získávat důkazy o učení. Kurz se ale zaměřuje i na další aspekty formativního hodnocení, jako například:

  • Co to je formativní hodnocení
  • Zpětná vazba jako základ efektivní výuky
  • Ústní a písemná zpětná vazba
  • Třídní diskuze a důkazy o učení
  • Hodnotící kritéria
  • Sebehodnocení a vzájemné hodnocení

 

Kurz je vhodný pro všechny učitele.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

27. března. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Tomáš Ficza
2.750 

Výběr top aktivit na rozmluvení studentů v cizím jazyce

Chybí Vám portfolio osvědčených aktivit, fillerů a warm-upů, které můžete kdykoliv zapojit do výuky? Pak jste tady správně.

Jako jazykáři v Edumasters už roky dáváme dohromady kolekci aktivit, které ve třídě opravdu fungují. Každou z nich jsme pilovali, upravovali a vylepšovali, dokud jsme s ní nebyli na 100% spokojení. Věříme, že se nám to povedlo a rádi bychom se o ně podělili.

Čemu se budeme věnovat:

Získáte portfolio vyzkoušených aktivit, které zaručeně rozmluví většinu žáků a studentů. Všechny jsou vyzkoušené dlouholetou praxí.

Kurz je vhodný pro učitele SŠ, gymnázií a 2. stupně ZŠ nebo podobné.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

4. dubna. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Štěpán Braňka
2.750 

Jak učit literaturu zábavně a efektivně

Přijde vám výuka literatury náročná a nedaří se vám studenty nadchnout? Jsou pro vás literární hodiny těžké na přípravu? Nedaří se vám najít texty a cvičení, která by žáky zaujala a naučila?

Náš kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním, ale i na inovativní metody (literární tržiště, “hloupá otázka”, zády k sobě, speed dating atd.)

Kurz se zaměřuje na:

  • Aktivizaci žáků před četbou
  • Jak žáky zaujmout, aby přemýšleli o tématu v textu
  • Konkrétní léty prověřené pracovní listy
  • Aktivizační metody během četby a po četbě
  • Typy textů od antiky až po současnost

 

Kurz je vhodný pro všechny učitele.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

7. dubna. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Tomáš Ficza
2.750 

Využití kvízů a soutěží v hodinách

Potřebujete oživit frontální výuku o hry, které zaručeně fungují? Dostali jste supla 10 minut před začátkem hodiny a nevíte, co už vymýšlet?

Kvízy využívají hravosti dětí a posilují opakování probraného učiva. V ideálních případech ve třídě dojde k tzv. flow state, kdy se děti ponoří do zábavné aktivity tolik, že si ani nevšimnou, že se vlastně učí.

 

Čemu se budeme věnovat: 

  • Ukážeme si offline i online aktivity, které se skvěle hodí na procvičování naučené látky nebo na brainstorming látky nové
  • Stanete se mistry učení hrou
  • Sami si různé formy kvízů vyzkoušíte

 

Kurz je vhodný pro učitele SŠ, gymnázií a 2. stupně ZŠ nebo podobné.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

11. dubna. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Štěpán Braňka
2.750 

Jak zvládat obtížné komunikační situace s rodiči? Komunikační dovednosti pro učitele.

Řešíte, jak nezůstat v úzkých a mít rodiče na své straně? Jak se ctí zvládnout nepříjemné otázky a výpady? Jak vyjít s různými typy rodičů? To jsou otázky účastníků, na které si v kurzech hledají svou odpověď. 

Díky tréninku porozumíte pozadí komunikačních situací a naučíte se je využít k dobru věci. Získáte jak konkrétní návrhy a výklad lektora, tak užitečné zpětné vazby i od ostatních účastníků.

Kurz se zaměřuje na:

  • budování zdravého sebevědomí a respektu v komunikaci
  • porozumění motivaci rodičů v komunikaci se školou
  • typologie komunikačních partnerů a komunikační taktiky
  • rozbor a přípravu klasických i méně běžných situací účastníků samotných

V kurzu nejde o to si to odposlouchat, ale odnést si do své praxe maximum. Trénink je nastaven tak, abyste zážitky z něj mohli využít hned druhý den v praxi. 

Kurz je vhodný pro všechny učitele.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

22. dubna. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Petr Vojtíšek
2.750 

Wellness pro duši učitele a práce na sobě

Chtěl jsem vylézt tak vysoko, abych dohlédl na dno svého já.“ Reinhold Messner 

 

Máte někdy chuť s tím seknout? Cítíte, že Vás odzbrojuje stres, vztek, apatie nebo jiné negativní emoce? A chybí Vám chuť do další práce? 

Je čas naostřit svou pilu, aby zase mohla efektivně a s lehkostí řezat. V kurzu si projdeme, ukážeme a vyzkoušíme sadu rychlých i dlouhodobějších možností  a technik, které nám s ostřením své vlastní pily pomůžou. Využijeme přitom prvky neurolingvistického programování, systemiky a koučovací techniky.

Kurz se zaměřuje na:

  • práci s primingem
  • nástroje psychohygieny pro každou chvíli
  • přelaďování negativních emocí
  • rozvoj reflexe a sebereflexe
  • (sebe)koučovací metody pro každý den

Kurz je maximálně praktický a je okamžitě uplatnitelný ve škole i životě.

Kurz je vhodný pro všechny učitele.

Kurz lze hradit z šablon.

Začátek kurzu: 

21. května. 2025

Délka kurzu: 

8 vyučovacích hodin

Místo konání: 

Praha

Čas zahájení: 

10:00

Lektor: 

Petr Vojtíšek
2.750