OTEVŘENÉ KURZY
Všechny kurzy jsou akreditované MŠMT ČR pro DVPP.
Projektová výuka
Rádi byste začali s projektovou výukou, ale nejste si jisti, jak na to? V Edumasters vnímáme projekty jako klíčovou stránku výuky, která sice nemůže úplně nahradit výuku frontální, má však nezastupitelné místo.
Projektová výuka studenty připravuje na budoucí zaměstnání, praktické životní dovednosti a posiluje třídní kolektiv. Jsme přesvědčeni, že mít skvěle sehranou třídu je základní předpoklad pro efektivní učení.
Čemu se budeme věnovat:
- Ukážeme si větší množství konkrétních projektů, které lze druhý den zapojit do výuky
- Kritéria zadávání a hodnocení projektů
- Očekávatelné výstupy
- Mimoškolní a celoškolní projekty
Kurz je vhodný pro učitele SŠ, gymnázií a 2. stupně ZŠ nebo podobné.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor:
Bez frontální výuky to nejde… Ale jak ji oživit?
V Edumasters vycházíme z praxe, a proto víme, že bez frontální výuky a smysluplného paměťového učení se efektivní edukační proces neobejde. Jak ale udělat frontální výuku zajímavou? Jak zjistit, zda je naše frontální výuka efektivní?
V tomto kurzu vám představíme metody, které lze uplatnit hned druhý den ve výuce. Budeme se zabývat prvky rétoriky, prozkoumáme koncept klíčové otázky a jak otázky ve výuce vhodně formulovat a kdy je zařazovat.
Kurz se zaměřuje na:
- Práci s hlasem a neverbální komunikaci
- Ověřování, že náš projev je chápán a žáci se neztrácí
- Práci s vizuálními prvky (prezentace, tabule, pracovní listy)
- Možnosti vedení poznámek ze strany žáků
- Klíčové otázky a jejich pokládání
Kurz je vhodný pro všechny učitele.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor:
Jak elegantně zvládnout konfliktní situace se žáky a studenty
Všimli jste si, že jeden žák může rozhodit výuku a kolektiv v celé třídě? Jak nezůstat v úzkých a mít třídu pod kontrolou? Jak se ctí zvládnout vypjaté situace? Jak vyjít s různými typy žáků a studentů? S tím přicházejí učitelé do kurzu nejčastěji a možná si kladete podobné otázky.
Díky kurzu dokážete identifikovat motivace a impulsy, které způsobují konflikty, scény a dusno v komunikaci se žáky či studenty. A díky praktickým tipům je začnete využívat ve prospěch žáka i celé třídy. Kromě toho získáte jak konkrétní návrhy a výklad lektora, tak užitečné zpětné vazby i od ostatních účastníků.
Kurz se zaměřuje na:
- budování zdravé autority a respektu
- emoční inteligenci a práci s emocemi ve výuce
- aplikaci pozitivních povahových profilů
- rozbor a přípravu klasických i méně běžných situací účastníků samotných
Kurz je maximálně praktický a odnesete si z něj konkrétní tipy a taktiky, které můžete uplatnit hned další den ve třídě.
Kurz je vhodný pro všechny učitele.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor:
Zpětná vazba jako základ efektivní výuky – formativní hodnocení a responzivní výuka
Jak podávat žákům zpětnou vazbu, aby měla okamžitý dopad na jejich vzdělávání? Jaké prvky formativního hodnocení jsou aplikovatelné do českého školství? Jak budovat v žácích schopnost sebehodnocení a vzájemného hodnocení?
Kurz se bude detailně zabývat formativní zpětnou vazbu, čili tou, která se vztahuje k průběhu učení, nikoliv k výsledkům učení. Budeme společně zkoumat zásady zpětné vazby, jak dostávat od žáků častou zpětnou vazbu i jak získávat důkazy o učení. Kurz se ale zaměřuje i na další aspekty formativního hodnocení, jako například:
- Co to je formativní hodnocení
- Zpětná vazba jako základ efektivní výuky
- Ústní a písemná zpětná vazba
- Třídní diskuze a důkazy o učení
- Hodnotící kritéria
- Sebehodnocení a vzájemné hodnocení
Kurz je vhodný pro všechny učitele.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor:
Výběr top aktivit na rozmluvení studentů v cizím jazyce
Chybí Vám portfolio osvědčených aktivit, fillerů a warm-upů, které můžete kdykoliv zapojit do výuky? Pak jste tady správně.
Jako jazykáři v Edumasters už roky dáváme dohromady kolekci aktivit, které ve třídě opravdu fungují. Každou z nich jsme pilovali, upravovali a vylepšovali, dokud jsme s ní nebyli na 100% spokojení. Věříme, že se nám to povedlo a rádi bychom se o ně podělili.
Čemu se budeme věnovat:
Získáte portfolio vyzkoušených aktivit, které zaručeně rozmluví většinu žáků a studentů. Všechny jsou vyzkoušené dlouholetou praxí.
Kurz je vhodný pro učitele SŠ, gymnázií a 2. stupně ZŠ nebo podobné.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor:
Jak učit literaturu zábavně a efektivně
Přijde vám výuka literatury náročná a nedaří se vám studenty nadchnout? Jsou pro vás literární hodiny těžké na přípravu? Nedaří se vám najít texty a cvičení, která by žáky zaujala a naučila?
Náš kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním, ale i na inovativní metody (literární tržiště, “hloupá otázka”, zády k sobě, speed dating atd.)
Kurz se zaměřuje na:
- Aktivizaci žáků před četbou
- Jak žáky zaujmout, aby přemýšleli o tématu v textu
- Konkrétní léty prověřené pracovní listy
- Aktivizační metody během četby a po četbě
- Typy textů od antiky až po současnost
Kurz je vhodný pro všechny učitele.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor:
Využití kvízů a soutěží v hodinách
Potřebujete oživit frontální výuku o hry, které zaručeně fungují? Dostali jste supla 10 minut před začátkem hodiny a nevíte, co už vymýšlet?
Kvízy využívají hravosti dětí a posilují opakování probraného učiva. V ideálních případech ve třídě dojde k tzv. flow state, kdy se děti ponoří do zábavné aktivity tolik, že si ani nevšimnou, že se vlastně učí.
Čemu se budeme věnovat:
- Ukážeme si offline i online aktivity, které se skvěle hodí na procvičování naučené látky nebo na brainstorming látky nové
- Stanete se mistry učení hrou
- Sami si různé formy kvízů vyzkoušíte
Kurz je vhodný pro učitele SŠ, gymnázií a 2. stupně ZŠ nebo podobné.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor:
Jak zvládat obtížné komunikační situace s rodiči? Komunikační dovednosti pro učitele.
Řešíte, jak nezůstat v úzkých a mít rodiče na své straně? Jak se ctí zvládnout nepříjemné otázky a výpady? Jak vyjít s různými typy rodičů? To jsou otázky účastníků, na které si v kurzech hledají svou odpověď.
Díky tréninku porozumíte pozadí komunikačních situací a naučíte se je využít k dobru věci. Získáte jak konkrétní návrhy a výklad lektora, tak užitečné zpětné vazby i od ostatních účastníků.
Kurz se zaměřuje na:
- budování zdravého sebevědomí a respektu v komunikaci
- porozumění motivaci rodičů v komunikaci se školou
- typologie komunikačních partnerů a komunikační taktiky
- rozbor a přípravu klasických i méně běžných situací účastníků samotných
V kurzu nejde o to si to odposlouchat, ale odnést si do své praxe maximum. Trénink je nastaven tak, abyste zážitky z něj mohli využít hned druhý den v praxi.
Kurz je vhodný pro všechny učitele.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor:
Wellness pro duši učitele a práce na sobě
“Chtěl jsem vylézt tak vysoko, abych dohlédl na dno svého já.“ Reinhold Messner
Máte někdy chuť s tím seknout? Cítíte, že Vás odzbrojuje stres, vztek, apatie nebo jiné negativní emoce? A chybí Vám chuť do další práce?
Je čas naostřit svou pilu, aby zase mohla efektivně a s lehkostí řezat. V kurzu si projdeme, ukážeme a vyzkoušíme sadu rychlých i dlouhodobějších možností a technik, které nám s ostřením své vlastní pily pomůžou. Využijeme přitom prvky neurolingvistického programování, systemiky a koučovací techniky.
Kurz se zaměřuje na:
- práci s primingem
- nástroje psychohygieny pro každou chvíli
- přelaďování negativních emocí
- rozvoj reflexe a sebereflexe
- (sebe)koučovací metody pro každý den
Kurz je maximálně praktický a je okamžitě uplatnitelný ve škole i životě.
Kurz je vhodný pro všechny učitele.
Kurz lze hradit z šablon.
Začátek kurzu:
Délka kurzu:
Místo konání:
Čas zahájení:
Lektor: